Stratégiai arculatváltás iparjogvédelmi oltalma
25 százalékos piaci részesedésű magyar nagyvállalat stratégiai arculatváltást indított el. Ennek részeként olyan 10 megjelölésből álló új termékarculat bevezetését kezdte meg, melynek központi elemét a nemzeti trikolor színei, valamint a nemzeti megjelölésre alapozott megnevezések határozták meg. Cél az új arculat részét képező megjelölések széles körű védettségét biztosító iparjogvédelmi oltalom megszerzése volt.
Eset leírása: 25 százalékos piaci részesedésű magyar nagyvállalat stratégiai arculatváltást indított el. Ennek részeként olyan 10 megjelölésből álló új termékarculat bevezetését kezdte meg, melynek központi elemét a nemzeti trikolor színei, valamint a nemzeti megjelölésre alapozott megnevezések határozták meg. Cél az új arculat részét képező megjelölések széles körű védettségét biztosító iparjogvédelmi oltalom megszerzése volt.
Feladat: Feladatunk a megjelölések védjegyként történő bejegyzéséhez szükséges iparjogvédelmi eljárások lebonyolítása volt. Mivel a bejegyzési eljárások során többféle érdemi gátló akadály (felszólalás) merült fel, ezért feladatunk a kapcsolódó jogi eljárások lefolytatását is magában foglalta.
Eredmény: A védjegyoltalom megszerzésére irányuló iparjogvédelmi eljárások sikeresen befejeződtek, ezért megfelelő jogi támogatást adtak az arculatváltásnak. Jelenleg a társaság árbevételének közel 30 százalékát, a sikeres új arculattal megkülönböztetett népszerű termékek értékesítéséből éri el.
Kapcsolódó, ígénybevett iparjogvédelmi szolgáltatások
szellemi alkotás
iparjogvédelem
szerzői jogvédelem
iparjogvédelmi eljárás
arculatváltás