Innovációs marketing
Innovációs marketingnek hívják azt a tevékenységet, amely az új kutatás-fejlesztési vagy innovációs eredmény piaci bevezetését megelőző bemutatását szolgálja. Az innovációs marketing célja az új kutatás-fejlesztési vagy innovációs eredmény előnyeinek részletes bemutatása, a potenciális érdeklődés felkeltése. Mivel az új kutatás-fejlesztési vagy innovációs eredmények gyakran új piaci igényeket szolgálnak ki, vagy a szükségleteket hatékonyabban elégítik ki, ezért az innovációs marketing a hagyományos marketingtől részben eltérő eszközöket igényel. Ennek egyik sajátos formája a találmányi kiállítás és verseny. Ezek a kiállítások, a hagyományos ipari és mezőgazdasági kiállításoktól eltérően, kifejezetten az új kutatás-fejlesztési és innovációs eredmények bemutatására szakosodtak, ezért látogatói körük is kifejezetten ennek megfelelően kerül kialakításra. A termelési eszközökre és iparcikkekre vonatkozó kiállítások is jó eszközök lehetnek az újdonságok bemutatására. Mindegyik esetben törekedni kell azonban arra, hogy az újdonságok megfelelő védelmet kapjanak, mert a kiállításon való részvétel újdonságrontó körülmény lehet egy kizárólagos hasznosítást biztosító oltalom megszerzésre irányuló iparjogvédelmi eljárásokban (például szabadalmaztatási eljárás). A védelem eszköze a kiállítási elsőbbség igénylése. Ez lehetővé teszi, hogy a kiállítás első napját tekintsék az iparjogvédelmi eljárásban megszerezhető oltalom kezdő időpontjának.
Kapcsolódó fogalmak: Találmányi kiállítás | Innovációs marketing